Kroniki Dwuświata to rozbudowane uniwersum fantasy stworzone przez polskiego autora, Pawła Kopijera. Świat ten stanowi tło dla wielu zaplanowanych cykli powieściowych, w tym pierwszej trylogii zatytułowanej Mitrys („Mrok we krwi”, „Czempion Semaela”, „Sploty Przeznaczenia”) oraz serii Dein („Gwardia Słonecznej”), której akcja toczy się 19 lat później.

Dwuświat to miejsce pełne kontrastów – targane wojnami, intrygami i mistycznymi przepowiedniami. Jego największą siłą jest złożoność i szczegółowość: autor stworzył bogaty świat zamieszkany przez unikalne rasy, takie jak Orogonowie, Arrakinowie, Ghallowie czy Wyrny, z własnymi językami, zwyczajami i systemami społecznymi. Inspirując się historią, mitologią i kulturami z całego świata, Kopijer buduje barwną i wielowymiarową przestrzeń, gdzie magia przeplata się z polityką, a bohaterowie stają przed moralnymi i duchowymi dylematami.

 

Cechą wyróżniającą uniwersum jest jego epicki rozmach – każda seria przedstawia inny fragment świata, nowych bohaterów i odmienne konflikty, ale wszystkie splatają się we wspólną mitologię i wielką narrację. Twórca Dwuświata pracuje według klarownego planu, ale daje sobie przestrzeń na twórczą swobodę – dzięki czemu historia rozwija się organicznie, zaskakując zarówno czytelników, jak i samego autora.

Kroniki Dwuświata to również projekt multimedialny. Obok książek powstała planszowa gra strategiczno-przygodowa „Mitrys”, a w planach znajdują się kolejne rozszerzenia świata – gra komputerowa, mobilna aplikacja, widowiska sceniczne, a nawet linia gadżetów i muzyka inspirowana fabułą cyklu.

To propozycja dla fanów ambitnej fantasy, którzy cenią sobie głębokie uniwersum, emocjonalnie złożonych bohaterów i opowieści z rozmachem porównywalnym do „Gry o tron” czy „Władcy Pierścieni”. Dwuświat to nie tylko seria książek – to świat, do którego można wejść i pozostać na długo.

Shopping Cart